diumenge, 7 de novembre del 2010

EN AUTOCARAVANA AMB PLUJA PER TARRAGONA

Començàvem un pont amb una amenaçant depressió instal•lada a sobre de Catalunya durant tot el pont, i la veritat sigui dita, no invitava a sortir amb l’autocaravana. Però eren massa dies per no aprofitar-los, així que vam muntar un pla que intentaria esquivar al màxim la pluja: tiraríem cap a Tarragona, on la pluja no seria tan generalitzada i optaríem per propostes d’esbarjo que estiguessin aixoplugades, però sense abusar: si ens passàvem tots els dies de museu en museu , de ben segur la Sara i el Ferran, els meus fills, acabarien amotinats.

A continuació us narraré aquesta escapada per Tarragona, que com veureu no va ser tan mullada com pronosticaven, anotaré els llocs visitats i els llocs interessants des del punt de vista de la pràctica del nostre turisme en autocaravana.

Ara que plou, anem a la platja!!!.( L’Atmella de Mar, Baix Ebre)
Primera parada: passeig pel Camí de Ronda al seu pas pel Baix Ebre. I una manera fàcil de fer-ho és acostar-te a Calafat, allà estacionem sota uns pins al costat del carrer Ronda de Mar i agafem el camí senyalitzat (és el GR-92) que ens durà fins al castell de Sant Jordi, uns 2,5 km en direcció sud. Camí fàcil i còmode, per a totes les edats, on estàs més temps gaudint del paisatge que no caminant. Les onades xocant contra les roques, cel nuvolat i cales solitàries. I al final, el castell de Sant Jordi d’Alfama: fortalesa contra la pirateria i lloc molt conegut entre els autocaravanistes catalans i estrangers.
Tornem a l’autocaravana pel mateix camí i marxem a dinar al peu del

Castell de Miravet (Miravet, Ribera d’Ebre)
Estacionem a la part baixa del poble, a prop del seu històric embarcador. I una vegada dinats, en quatre passes et trobes al nucli antic del poble. I comencem l’ascensió al castell a peu. Carrers antics, bells racons, boniques vistes i al final el castell. Aconsello fer la visita guiada per gaudir més del lloc i poder entendre la riquesa cultural d’aquest patrimoni cultural.
La visita dura uns 45 min i gira fundamentalment al voltant dels templers, que van ocupar el lloc durant 150 anys. I al final: pujada a la terrassa superior, magnífiques vistes sobre la Depressió de Móra, l’Ebre i les serres del voltant. Tornem a l’autocaravana i marxem cap a el lloc de pernocta:

Ascó, Ribera d’Ebre

Mentre Sara i Ferran es queden a l’autocaravana fent deures de l’escola i l’institut, Montse i jo marxem a caminar per la part vella d’Ascó. Cases atapeïdes contra la muntanya de la ribera dreta de l’Ebre. Carrers silenciosos i de tant en tant alguna placeta o balcó sobre el paisatge, amb la xemeneia nuclear, aigües amunt, destacant sobre la plana. Sopem i escollim el destí per demà al matí...

Falset, capital del Priorat

Però abans d’abandonar Ascó, breu parada en la pastisseria: hem de comprar pa i esmorzar com cal: pastisseria variada per començar bé el dia. I arribem a Falset, on estacionem l’autocaravana al carrer Miquel Barceló. I per fer una mica de temps passegem pel seu nucli antic, ple de cases centenàries, carrers porticats i més d’un racó pintoresc. I ara si, ens anem de copes a la...

Cooperativa Agrícola de Falset-Marçà (Falset, Priorat)
Ens hem apuntat a la visita guiada i teatralitzada d’aquest Celler Cooperatiu. I al llarg d’una hora passegem, per la instal•lació, coneixem la seva història , els tresors arquitectònics i enològics que conté i acabem amb un tast dels vins que produeixen, alguns amb una fama internacional, directament proporcional al preu que tenen. La visita com deia es teatralitzada, a càrrec d’un operari que hi “treballa”, per la qual cosa és molt amena, tant per a grans com per a petits.

Finalitzada la visita comprem algunes ampolles dels prestigiosos negres del Priorat. I continuem la nostra ruta: ens anem a buscar un lloc per dinar, a l’ombra del

Monestir de Poblet (Vimbodí, Conca de Barberà)
I fet el dinar i una curta becaina, visita guiada a l'imponent Monestir de Poblet. No cansaré descrivint la importància del lloc, conegut per la seva arquitectura i per ser el panteó de molts comtes-reis de la casa de Barcelona, entre ells el rei Jaume I, d’extens currículum: “...per la gràcia de Déu rei d’Aragó i de Mallorques i de València, comte de Barcelona i d’Urgell i senyor de Montpeller“ . Us deixo unes fotos del lloc i us recomano la seva visita, d’uns 40 minuts.

Arribats a l’autocaravana, ens anem al lloc de pernocta. I per fi, ja era hora, plou i no de manera catastròfica, si no lleugerament i amb sol, cosa que provoca un bonic doble arc de Sant Martí, que ens acompanya en el breu trajecte de Poblet a la veïna i molt noble vila de....

Montblanc, Conca de Barberà
Arribats a Montblanc estacionem l’autocaravana al lloc de pernocta i ens dediquem a fer temps: els nens, deures escolars; Montse i jo ,lectura. I cap el tard ens endinsem en la medieval Montblanc a la recerca d’un restaurant on sopar. Montblanc, vila medieval, de carrers antics i solitaris, portes emmurallades, edificis porticats i botigues centenàries. Fins i tot la pluja accentua l’esperit medieval de la vila.

L’univers Clickània (Montblanc, Conca de Barberà)
Bé, la causa de la nostra etapa autocaravanista a Montblanc no és arquitectònica ni històrica, és menys pretensiosa però no per això menys interessant: visitarem Clickània, la fira de l’univers playmòbil. Allà, entre l’església de Sant Francesc i una gran carpa, trobem un munt de diorames fets amb infinites peces de plàstic i diverses paradetes on comprar aquella peça o accessori que no trobaves. Val a dir que nosaltres, a la família, no són gaire clicklòfils, però vaja, Ferran i Sara sempre han tingut a ma algun nino d’aquests i aprofitem per meravellar-nos amb els diorames i fer alguna compra, entre elles les figures que han fet furor en aquesta edició: la de Sant Jordi (com no podia d’una altra manera a Montblanc) i la de l’Almogàver bel•licós i malcarat. Abandonem la fira quan ja comença a omplir-se i iniciem la nostra tornada a casa. Plou una mica.

On estacionar, pernoctar o buidar/omplir dipòsits

A continuació us anoto els llocs utilitzats en aquesta escapada:

Calafat: estacionament al costat del carrer Ronda de Mar, en una esplanada de terra , sota els pins i a uns 10 m. per sobre de la cala.

Miravet: estacionament al costat de la pista asfaltada que arriba fins a la Plaça de l’Arenal i l’embarcador, a la part baixa de Miravet.

Ascó: pernocta a l’àrea d’autocaravanes situada al costat del carrer Alcalde Tomàs Biarnes, per sota de la C-12

Falset: estacionament al Carrer Miquel Barceló, en front del Celler Cooperatiu

Monestir de Poblet: estacionament a l'enorme pàrquing asfaltat situat en front de l’entrada del Monestir. Fa anys també hi vam pernoctar.

Montblanc: estacionament i pernocta al barri residencial situat per sobre l’oficina de turisme, zona tranquil•la de cases unifamiliars. Val a dir que al costat de l’O.T. hi ha un pàrquing però estava ocupat per uns firaires.

I si necessites alguna àrea d’autocaravana en aproximació, aquí les podràs trobar.

Marceliano Cardoso Romero
marcecrn@yahoo.es
Cornellà de Llobregat, 7 de novembre de 2010.