dilluns, 19 de novembre del 2012

LA CONCA DE BARBERÀ EN AUTOCARAVANA ( Abril de 2012)

1.Introducció.

La Conca de Barberà, era per mi, una comarca de pas o com a molt era la vila de Montblanc i punt. I no, hem trobat una comarca que per les seves dimensions i tota ella envoltada de serres , podria semblar un petit cofre , on més enllà de la joia de la corona, Montblanc, trobareu boniques pedres precioses i gemmes, en un entorn ple d’història, tranquil•litat i molta natura.

Aquest és el relat de la nostra visita a la Conca de Barberà, i com veureu ni hem visitat Montblanc ni hem respectat el seu límit geogràfic; vull dir que quan ha calgut, em sortit una mica d’aquest cofre. Serà un relat telegràfic, deixaré que les fotos parlin per mi, i només al final, quan parli de la logística autocaravanista, seré, una mica, més extens.

2. Llocs

2.1. Barberà de la Conca

Tarda amb cel cobert, amb visita guiada, amena i tranquil•la, per l’antiga capital de la contrada i que va acabar donant el seu nom a tota la comarca. Comencem per la vila, culminen en el seu castell i acabem visitant passejant pels soterranis del celler cooperatiu. Visita recomanable.

2.2. Forès

Comença a fer-se  fosc i plou. Pugem a l’autocaravana i ens dirigim , a pernoctar, a Forés. Motiu: gaudir de les vistes de tota la Conca, des d’aquest bonic poble. El matí, preciós: fa sol i l’atmosfera neta per la pluja ens mostra una Conca de Barberà magnífica, verda; i si et canses del paisatge , et gires i gaudeixes d’aquest petit poblet, de cases de pedres i carrers estrets.

2.3. Conesa

Arribem a mig matí a aquesta vila emmurallada i mil•lenària. La versió familiar i íntima de Montblanc; ideal per perdre’s una estona pels seus carrers medievals i silenciosos.

2.4. Valls
 Hem abandonat la Conca de Barberà momentàniament, i després de dinar ens aturem una estona en Valls. La capital de l’Alt Camp ben mereix una aturada, passejar pels seus carrers més cèntrics i berenar en una pastisseria que trobem oberta. Tornem a l’autocaravana i marxem al proper destí.

2.5. Santes Creus, Aiguamúrcia.

Avui toca cultura amb majúscules. Fantàstica instal•lació que t’acosta a císter, el món medieval i a la bellesa feta prèvia. Primer fem la visita lliure, i al final, engrescats, ens apuntem a una de guiada. Al final, hem dedicat tot un matí a visitar Santes Creus.

2.6. La Cova de l’Espluga.

No volem abandonar la Conca de Barberà sense visitar aquesta remodelada instal•lació. Visita guiada on es fa evident la recent inversió en audiovisuals i reproduccions molt realistes. No obstant notem, respecte visites anteriors, que els continguts s’han rebaixat; crec que se li podria treure més suc a tan bell embolcall.

Marxem de la Conca de Barberà a mitja tarda; proper destí: Cornellà de Llobregat.

3. Llocs de pernocta, estacionament i àrees d’autocaravanes.

Ara enumeraré els llocs que hem utilitzat, amb la nostra autocaravana, per estacionar, pernoctar o canviar aigües. Per ordre cronològic:

Barberà de la Conca: travessia urbana, poc abans d’arribar al Celler Cooperatiu.

Forès: pugeu per la carretera d’accés al poble i que en cap moment s’endinsa en el poble; al final trobareu una parell de pàrkings, de terra, fàcilment accessibles pels nostres vehicles. Estacionament i pernocta.

Conesa: estacionament en pàrking de terra, accessible des de l’entrada nord de la T-243.

Valls: estacionament en el pàrquing de superfície al costat de l’estació d’autobusos, al C/ del vapor de Maó.

Aiguamúrcia: estacionament i pernocta en el pàrquing per visitants de Santes Creus, al costat de l’Alberg Pere el Gran, C/ Font del Camp, a 500 m de Santes Creus.

L’Espluga de Francolí: estacionament al costat del Francolí, per sota de la Cova, en un pàrking de terra.

Vilafranca de Penedès: àrea d’autocaravanes en l’àrea d’autopista Penedès, autopista AP-7, km. 208.

Marceliano Cardoso Romero
marcecrn@yahoo.es
Cornellà de Llobregat, desembre de 2012.