diumenge, 16 de gener del 2011

Secció d’Autocaravanes de la UCC: l’assemblea del 2011

El passat dimecres 12 de gener vaig assistir a l’assemblea ordinària de la Secció d’Autocaravanes de la UCC per posar-me al dia de l’activitat que desenvolupen els companys de la secció.

La M.Carme Capdet, presidenta de la Unió Caravanista de Catalunya, va fer una presentació de com anava la Unió, que sembla ser que està suportant bé la crisi (seccions com la Ciclista o la de Tot-Terreny estan revifant) i destacant-hi el fet de l’alta assistència de socis a l’assemblea autocaravanista, en total mig centenar de persones hi érem a la sala de reunions.

A continuació es va passar a enumerar les diverses activitats desenvolupades, que com sempre, es poden agrupar en dos grups: les de l’associacionisme pur i dur; i les de la promoció/defensa de l’autocaravanisme.

De la primera em vaig quedar amb quatre dades: en total la secció supera els 450 socis; s’havien organitzat, l’exercici passat, un total de 14 concentracions o trobades ( al marge d’altres fites paral•leles); i el que més em va sorprendre: amb una participació mitja de 34 autocaravanes, encara que a vegades s’havien superat el mig centenar de vehicles!!!.

Jo, la veritat és que a aquestes trobades no he anat mai, però només d’imaginar l’esforç organitzatiu sols em queda felicitar als responsables i valorar positivament el que suposen de promoció de l’autocaravanisme, allà on els acullen.


Acte seguit, els membres de la junta encarregats de la promoció/defensa de l’autocaravanisme van explicar els fites aconseguides i les línies de treball que tenien en marxa. Aquí em va cridar l’atenció un parell de coses.

La primera: el fet que la Secció d’Autocaravanas comença a rebre trucades de municipis interessats en instal•lar àrees d’autocaravanes...ja era hora!!!!. Sembla que comencen a veure’ns com un sector atractiu.

I la segona: que la Secció està treballant, juntament amb altres entitats, per corregir el disbarat del DECRET 183/2010, de 23 de novembre, d'establiments d'allotjament turístic pel que fa a la Disposició Cinquena i on la Secció d’Autocaravanes entén que es perjudiquen els drets dels autocaravanistes.

A part d’aquests aspectes, van explicar les gestions en marxa per crear àrees d’autocaravanes o promocionar l’autocaravanisme i on, com sempre, els responsables demanaren la màxima discreció fins assolir les objectius previstos.

Ah! I també es van aprovar els comptes de l’exercici passat amb un saldo positiu que com va comentar irònicament un soci “duplicava el saldo de l’any passat”: en total el saldo ha estat d’uns 44 € ... :-) .

Acabada l’assemblea, que va durar escassament una hora, va haver-hi l’aperitiu a peu dret al qual ja no em vaig quedar.


Marce,
marcecrn@yahoo.es
Nota: perdoneu la qualitat de la foto, la vaig fer amb el mòbil.