dimecres, 4 de setembre del 2013

EN AUTOCARAVANA PER LA GARROTXA A LA RECERCA DE LA FRESCOR (Juliol de 2013)

1.Introducció.
A mitjans de juliol vam decidir, la Montse i jo, que ja estava bé de pair tanta calor i tanta xafogor, d’aquesta que tan be es dona a l’estiu per la costa central. I vam pensar en la verda Garrotxa.

Doncs aquest és el relat la nostra escapada en autocaravana per la Garrotxa, us faré una breu descripció, anotaré algun enllaç així com alguna foto; i al final , assenyalaré els llocs utilitzats per estacionar, pernoctar o buidar els dipòsits de la nostra autocaravana.

I si no disposeu de gaire temps, també disposeu d’un curt resum.

2. L’escapada.
Comencem el cap de setmana amb el millor dels pronòstics: a l’alçada de Vic, camí del nord,  veiem una fabulosa tempesta que està descarregant cap el nord-est, allà on anem. Vist això i  que es feia fosc, decidim pernoctar en l’àrea d’autocaravanes de Vic. Ah! Primer objectiu assolit: hem passat dels 30ºC de la zona metropolitana als 20ºC d’aquí, a Vic. Perfecte!!!.

2.1. Olot: art, història i natura

Avui sí, avui entrem en la Garrotxa i ho fem d’una manera extraordinària: la boca nord del túnel de la C-37 ens aboca, sense avisar, a la bucòlica Vall d’en Bas. Nosaltres continuem fent ruta fins la veïna Olot, la capital de comarca.

Olot ofereix al visitant bonics racons si només decideixes passejar pel seu nucli antic; o algun destí específic que ben mereix una parada, com per exemple:

el Museu Comarcal de la Garrotxa
 Dividit en dues part: l’etnogràfic i l’artístic. La primera es dedica a recordar antics oficis que , avui dia, pràcticament han desaparegut.

I la segona part , l’artística, ens va descobrir l’Escola d’Olot, moviment artístic que enfonsa les seves arrels al s. XVIII i que ha ens ofert al llarg dels segles següents un bon planter de pintors i escultors, de fama reconeguda: els germans Vayreda, Berga, Casas, Clarà, etc... ens va agradar molt. Visita recomanable

No es podien fer fotos, així que , gràcies a vikipèdia , us adjunto algunes de les obres exposades.

, la família de Can Trincheria
 Acabada la visita ens dediquem a deambular pel nucli antic fins topar-nos amb la Casa Trinxeria, bonic destí per dedicar-li una mitja hora, just els temps que ens falta per anar a dinar.
La visita, ben abalisada amb cartells informatius, t’acosta a la família olotina dels Trincheria,  des del s. XVII fins als nostres dies; les vicissituds socials i militars dels seus membres més coneguts fins a la vida domèstica de la família, més privada, que també té el seu encant ( la disposició de la família al voltant de la llar de foc, el pessebre familiar, etc.)

o el Museu del Volcans
 I no podem marxar d’Olot sense acostar-nos al seu passat i present volcànic. Val a dir que no és la primera vegada que el visitem, però que voleu que us digui, Montse i jo som geòlegs i difícilment ens cansarem de visitar aquesta modesta, però complerta, instal•lació situada en un bell parc, el Parc Nou.

Visita ràpida del museu, seguida d’una passejada pel parc sota un cel ben negre i amenaçador... perquè està a punt de ploure, Tornem a l’autocaravana quan comencen a caure les primeres gotes. Temperatura ambient: 21ºC.

Per acostar-nos al nucli d’Olot hem estacionat l’autocaravana al Passeig de Barcelona, a prop de la londinenca Pl. de Manuel Malagrida. I per visitar el Museu dels Volcans, estacionàrem en el pàrquing del Parc Nou, situat al final de l’Av. Colòmbia, just al costat d’una de les portes del parc.

2.2. Sant Esteve d’en Bas i la seva música...si el temps ho permet.

Arribem al final de la tarda a Sant Esteve d’en Bas sota una intensa pluja. Estacionem a la zona baixa del poble i passem la resta de la tarda esperant que escampi i que comenci el concert.

Perquè si ens hem acostat a Sant Esteve és per poder assistir al concert que organitza l’Associació Musical de la Vall d’en Bas. La pluja, molt civilitzada, s’atura pocs minuts abans del concert, que es celebra a l’església romànica. Gaudírem de la música de Mozart, Bach i F. Borne , interpretades pel Quartet de l’Orquestra de la Vall d’en Bas.

Una bona manera d’acabar aquest dia tan intens, asseguts a l’església i envoltat per la música d’aquests mestres intèrprets. Tornem a l’autocaravana sota una impressionant lluna plena.

Hem estacionat l’autocaravana en la zona baixa del nucli de Sant Esteve, al barri situat a peu de la carretera C-153. Barri residencial i tranquil, en proximitat de la zona industrial i esportiva.

2.3. El bosc escultòric de Porqueres.
Avui hem abandonat una miqueta la Garrotxa per poder visitar aquest preciós museu escultòric de Can Ginebreda, a Porqueres.
Descriure’l, com es comenta en molts llocs, que es tracta d’un parc eròtic és quedar-se en els detalls. Nosaltres tenim la sort d’arribar i coincidir que aquest matí la visita serà guiada i de la ma de l’artista i creador d’aquest museu: en Xiscu Cabanyes.

A nosaltres ens va agradar molt, per la qualitat de les peces com per la seva integració en el paisatge; i a sobre el mateix autor ens explicà les seves gènesis i significacions...perfecte!!!. Per cert, l’autocaravana es pot estacionar sense problemes en el pàrquing del Bosc,a l’ombra dels arbre circumdants.

Acabada la visita, tornem a l’autocaravana i donem per acabada aquesta escapada.

3. Llocs d’estacionament, pernocta i d’omplir/buidar dipòsits.
 Us anoto els llocs que hem utilitzat amb la nostra autocaravana per estacionar o pernoctar i si us cal omplir/buidar els dipòsits. Els anoto per ordre cronològic:

Vic. Pernocta i àrea de serveis per autocaravanes. A la zona esportiva.

Olot. Hem estacionat l’autocaravana al Passeig de Barcelona, a prop de la londinenca Pl. de Manuel Malagrida, per poder visitar el nucli històric d’Olot. Per visitar el Museu dels Volcans, estacionàrem en el pàrquing del Parc Nou, situat al final de l’Av. Colòmbia, just al costat d’una de les portes del parc.

Sant Esteve d’en Bas. Estacionament i pernocta en la zona baixa del nucli, al barri residencial situat a peu de la carretera C-153.

Marce Cardoso Romero
Cornellà de Lobregat, setembre de 2013
elmonperlafinestra@gmail.com
Des de la primavera de 2016 hem canviat de lloc.

Podreu trobar les nostres noves escapades, viatges i alguna cosa més a www.autocaravana.cat