diumenge, 8 de gener del 2012

Una agenda útil per a les meves escapades i viatges

Com vaig fer l'any passat, i que consti que no cobro cap comissió, vull anotar que fa poques setmanes que va sortir l'Agenda del Pagès. Es tracta d'una modesta publicació de ElPunt/Avui on , per 4 €, pots tenir una agenda del tipus setmana a la vista. Amb un afegit: el seu valor de cara a utilitzar-la a les nostres escapades i viatges en autocaravana.

Per exemple, indica els mercats que es fan a Catalunya, poble a poble i dia a dia. També assenyala les fires i festes per pobles i mesos. Com l'any passat veig que destaca alguns mercats municipals de manera perticular ( del Prat de Llobregat, de Montblanc, de Tàrrega, Banyoles, etc.) i que a part de destacar la història d'aquests mercats jo valoro el fet que afegeixen informació turística del territori en qüestió. I el dossier d'aquest any el dediquen a l'oli d'oliva: el conreu, les varietats, la collita, les DO, etc.


A part de tot això, jo la duc a sobre quan sortim amb l'autocaravana: tenim a ma informació interessant del territori que travessem, em permet anotar les despeses que fem i al final acabo fent-la servir com a diari de viatges, on prenc les notes i coses curioses que visitem o veiem, i que al final em serviran de base per escriure els relats que penjo en aquest bloc. Al final, fins i tot, no deixa de ser una mena de diari familiar que el puc anar guardant, any rere any, igual que fem amb les fotos...una altra andròmina que tindré per l’estudi.


I sí , en ple s. XXI, envoltats de tablets, mòbils multifunció, connexions wifis, etc. parlar d’una agenda en paper és un anacronisme, però, què voleu que us digui?, a mi encara m’agrada disposar d’informació i esbarjo en “suport paper” , el suport digital el deixo per a casa i per a la feina. M’agrada acabar un dia d’autocaravana i , abans de ficar-me al llit, anotar aquelles fites de les jornada passada. O al matí, mentre paladejo un cafè i la família encara dorm, avaluar les possibilitats que ens ofereix el territori que visitem.



Si us desperta la curiositat , l'agenda la podeu trobar aquests dies pels quioscs, feu-li una ullada i traieu les vostres conclusions.

Marceliano Cardoso Romero
marcecrn@yahoo.es
Cornellà de Llobregat, 8 de gener de 2012