dimarts, 22 de gener de 2008

Sòlid Rígid II


I arribà el dia que començàrem a veure defectes a Sòlid Rígid I, la nostra primera autocaravana. Més que defectes eren coses millorables: un dia t’adonaves que tal vegada la configuració de la cuina+saló podria ser millor; o que l’habitacle era una mica fosc; que ens vindríem millor unes lliteres més grans; i una nevera més grossa; i un forn de gas?...

I així vam començar la recerca. La primera candidata va ser la Challenger 163, una caputxina amb una distribució innovadora per a l’època (ara està molt estesa) i perfecta per als nostres desitjos: cuina en L, nevera grossa, seients de cabina que s’incorporen al saló, sofà lateral, lliteres tranversals amb un bon arcó...però no em va agradar, el conjunt wc+dutxa semblava massa estret, i els acabats , al menys de la que vaig visitar, em van decebre; igual que el tracte del comercial, semblava que li feia mal vendre.
Vist això, decidírem, dins de les caputxines, pujar de gama ( és a dir, de preu) i vam mirar de reüll les integrals...i, ves per on, trobàrem les integrals més econòmiques del mercat en aquell moment: les Bavaria, del grup Pilote, juntament amb Frankia.
De fet en una revista francesa definia les Bavaria com “ideal per a l’autocaravanista que no es pot permetre una Frankia”....touché!!
I així compràrem, a mitges amb el banc, la Bavaria I63ED: una integral curteta (6,30 m) , amb la distribució que buscàvem, els accessoris habituals (placa solar, baca, tendal, dutxa exterior...) i alguna altra grata sorpresa com el xasís ALKO, amb el qual es va acabar l’efecte catamarà de Sòlid Rígid I quan agafava les corbes.

Era preciosa i ens va agradar molt, si bé tinguérem un bon ensurt en la primera sortida. Ens vam ficar en un càmping per posar-nos al dia del seu funcionament i quan començo a inspeccionar l’arcó inferior, aquell que ocupa tots els baixos de l’autocaravana, em trobo amb un BASSAL D’AIGUA!!!

Puc assegurar que aquella tarda xiularen les oïdes a fabricants, distribuïdors i resta del gremi. Al final, amb paciència, vaig localitzar un maneguet del boiler que estava fluix, i una vegada collat es va acabar la fuita. La resta del cap de setmana ens la passàrem amb l’autocaravana amb totes les portes i portons oberts, per a ventilar fustes i humitats...sense comentaris.

Bé , a part d’aquestes misèries, portem uns anys gaudint de la nova autocaravana, igual que amb Sòlid Rígid I. D’aquest últim, he de dir al seu favor que, mesos després, el cap de taller del concessionari ens digué que aquella caputxina estava en un estat fantàstic, no va durar ni dos dies dins del concessionari, li van treure de les mans.
I pel que fa el nou Sòlid Rígid tenim clar que ens acompanyarà fins que ens jubilem...que més o menys es el que diguérem al comprar Sòlid Rígid I.

Per a més informació:
Si voleu veure més Challenger: http://www.challenger.tm.fr/ , encara que l'esmentada Challenger 163 ja no es fa.
El mateix passa amb la Bavaria I63ED, ja no la trobareu a http://www.bavaria-camping-car.com/ , sembla ser que han deixat de fer integrals amb lliteres.

Marceliano Cardoso Romero
Cornellà de Llobregat, 22 de gener de 2008